Obserwuj mnie!

Witaj drogi czytelniku! Miło mi Cię widzieć w moich skromnych progach! Jeśli masz konto Google i chciałbyś być ze wszystkim na bieżąco, to zapraszam do obserwacji :) Zakładka do tego celu znajduje się na dole po prawej stronie. Życzę miłego przeglądania :)

piątek, 2 maja 2014

Tumblr

UWAGA! W tym poście nie ma moich zdjęć. Wszystkie są wzięte z Tumblr.



Hej kochani!
Dzisiaj przychodzę do Was z bardzo ważnym - kolejnym - dla mnie tematem, a mianowicie stroną społecznościową zwaną Tumblr.
Tumblr jest nieodłączną częścią mojego życia. Przynajmniej na ten czas, ponieważ nie od zawsze to mnie interesowało, nie zawsze była ta strona.
Co to jest w ogóle Tumblr?
Chyba każdy nastolatek POWINIEN wiedzieć - jest to taki stereotyp. Co modne, trzeba znać. Ale wróćmy do pytania. Tumblr jest swojego rodzaju pamiętnikiem, blogiem. Ułatwia życie niektórym osobom. Jest prosty w obsłudze, nie trzeba nic kombinować. Niby do przodu, ale może jednak się cofamy? Bo przecież Tumblr jest nazywany pamiętnikiem, a w pamiętniku coś się jednak zapisuje. Tego akurat nie widzimy na tej stronie. Tam możemy jedynie zobaczyć zdjęcia.  Oczywiste jest, że niektórzy coś piszą, ale istnieją tam takie też szablony, gdzie zakrywają teksty. Czy to dobre? Idzie tu za nami kolejne pytanie.

Co jest w tym takiego, że ludzie chcą przeglądać całe dnie zdjęcia?
No właśnie. Ludzie ułatwiają sobie sprawę. Ta strona jest prosta. Wystarczy, wejść, kliknąć dwa razy i mamy już dzisiejszy post w postaci zdjęcia.
Można by rzec, że to bez sensu, bo przecież to same obrazki, nic więcej, żadnego tekstu, żadnego opisu swojego dnia czy też poruszania innych tematów. Jednak to tylko pozory.
Zdjęcia są odzwierciedleniem każdej osoby, która posiada Tumblr. Skłania to nas do refleksji - jedno zdjęcie! Czy to naprawdę nie jest mało? Wydaje się to takie nic nie znaczące. Ktoś ma pamiętnik - Tumblr, ale gdy wejdziemy, widzimy same zdjęcia na przykład chudych osób. To jednak coś znaczy, coś mówi o tej osobie. Tumblr nie jest byle czym. To życie, które wciąż tam się toczy. Czasem słowa nie potrafią opisać tego jak się czujemy. Tam można to wyrazić poprzez zdjęcia. Przez pokazanie czegoś drugiej osobie. Są plusy - ta strona pobudza naszą wyobraźnię i refleksję. Tak naprawdę można jedynie się domyślać co dana osoba chce powiedzieć, jednak ważne jest, że stara się nawet w taki sposób.
Dla niektórych ta strona stała się wołaniem o pomoc. Dla innych jest to bardzo ważne.

Dla mnie jest to również ważne. Traktuję to jak swoje małe zwierzątko, o które dbam, którym się zajmuję, karmię (postami) oraz pielęgnuję. Poprzez obrazki mogę mówić. Wyrazić to co czuję. Na przykład poprzez ciemny obrazek mogę powiedzieć, że dziś źle się czułam, że jest mi smutno. Każdy inaczej może go odebrać, jednak ja wiem, co chcę przekazać. Są też jednak minusy tego bloga. Poprzez samo oglądanie ponurych zdjęć wyniki pokazują, że zwiększyła się liczba popełnianych samobójstw. Powodem tego jest sam fakt, że dana osoba chociażby z depresją dalej tkwi ze swoją chorobą i pogłębia się w nią poprzez oglądanie takich obrazków. Ta strona wymaga bez wątpienia silnej psychiki. Łatwo można popaść w różne nałogi, poprzez samo oglądanie zdjęć! Trochę do nie uwierzenia, ale niestety tak pracuje nasz mózg. Zdjęcie z papierosem, które wydaje się być uwiecznioną sekundą, może spowodować nasz przyszły nałóg. Tam są kategorie - chyba jak wszędzie - jednak każdy tworzy całość, jedność, społeczność.
Sama jestem miłośniczką tej strony i nie wyobrażam sobie tego, gdyby zniknęła. Mimo wszystko kocham to. Mogę spędzać w niej całe dnie. Jest dla mnie inspiracją, czasem odetchnieniem od życia i problemów. Często dodaję tam zdjęcia. Dodaję je tak, jak mi w duszy gra, to jest najlepsze. Nikt Ci nie powie, że zrobiłeś/aś coś źle. Jest tam w pewien sposób tolerancja i przede wszystkim jest to dobrym pomysłem na połączenie się z ludźmi, a tym bardziej z dzisiejszą młodzieżą.

Myślę, że przybliżyłam Wam trochę to, w jaki sposób to wszystko postrzegam. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie. Swoje możecie pisać w komentarzach :) Jak Wy postrzegacie Tumblr?
Tutaj jeszcze linki do moich Tumblr:
Tumblr 1
Tumblr 2
Dobrej nocy! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszelkie komentarze :)